Jaq blogja után szabadon

Emberek, emberek. elfelejtetek kommentálni!!! Ebből arra kell következtetnem, hogy nem olvastok!!
Szóval kedves családom, majdnem családom, AIESECesek, külföldön lévők, otthon olvasók, barátok és mindenki más, lécci lécci írjatok, mert a végén abba hagyom az írást és akkor kimaradtok az életemből :-)

Na végre volt egy kis időm Jaq blogját olvasni a hétvégén. Hát nagyon jól tettem!!! Nagyon élvezem, amit ír, ahogy an ír és azt, hogy egy másik magyar hogyan éli meg az Ázsiai élményeket.

Rengeteg dolgok közös az élményeinkben, vagyik legaább közös alapokon nyugszik.
Meg is motivált nagyon sok minden, amit eddig nem jutott eszembe leírni, de látom, hogy érdemes.
AZ egyik ilyen hogy szerintem jó hatással vagyok a munkatársaimra :-).
Mikor megérkeztem mindig elmentünk kaját venni ls visszavittük az irodába, hogy a 15 fokba eheessünk, mert az jó... márakinek... mert nekem rohadtul nem volt jó. Nem elég, hogy egész nap ebbe a csontfagyasztó hidegbe kell ülnöm, még ebédelni se lehet odakint.
De hát mint már említettem az ázsia furcsa népség... fél a naptól... vagy legalábbis nem megy alá, ha nincs köztük legalább egy esernyő. De az elmúlt hónapokban elértem, hogy mindig kint eszünk!!! Végre fel lehet melegedni!!! Mindig alig várom, hogy kimehessek a jó melegre!!
Amúgy ez félelmetes, hogy az emberek itt mennyire nem emnnelk a nap közelébe. Ezért üres az összes tengerpart meg medence a házunk előtt. Este 6 előtt nem merészkednek ki... még a végén lebarnulnak... nemvicc.
Iparilag küzdenek azért, hogy minnél fehérebb és betegebbneklétszanak. Mint a régi arisztokraták. Akik ugye azért nem barnultak le, mert akkor ugy néznének ki, mint a földmunkások... és hát az gáz :-)
A legviccesebb, hogy otthon mindenhol nyomatják, hogy vegyél önbarnító krémet és 28 nap alatt 3 árnyalatot változik a bőrod.
Na itt ugyan az a cég, ugyan az a reklám, csak 28 nap alatt 3 árnyalattal lesz világosabb a bőrod. Na nem mintha az ő hipó bőrüket kellene még fehéríteni, de hát ők tudják .-)
Én azért minden vasárnap gyúrok a szép barna színre!
Uszikálok, ameddig halálra nem unom magam, aztán tespedek a napon. A sok ázsiai meg ott röhög az erkélyen, hogy az a marha mit csinál a napon :) De sebaj én meg este 8kor röhögök ugyanonnan, hogy az a sok marha mit csinál az éccakában :-)

A kolbászok. Na Jaqu a kolbász problémát én úgy oldottam meg, hogy hoztam vagy 3 rudat meg téliszalámit is. A gépen ugyis hideg van, ezért semi baja nem lesz/lett. Azokat aztán kisebb darabokra vágtam és beraktam a mélyhűtőbe. Minden héten kiveszek egy darabot és párszor jóllakom vele vacsira.
ma meg paprikáskrumplit csináltam rakottkrumplival keresztezve szingapori módra :-)
De legalább jó lett!!! Magyaros íze lett és ez volt a lényeg.
Főztem krumplit vizben (na gondolom, hogy ha ezt nem mondom, akkor sose találjátok ki :-)) na ugyanabban a vízben főztem virslit meg kóbászt, ezt összekevertem hagymával és barbekjú szószal (amit nemtudom, hogy kell leírni ezért legyen csak BBQ innentől) raktam rá sajtot és tejfölt... nyami!!!
Maúgy asszem nagyon előrelátó voltam, mert mert hoztam sok májkrémet meg zaskós levest és magyaros fűszereket. Ezek sokszor nagyon jól jöjjen.
Bár ez nem enyhíti a csirkepörkölt, sóska, mákostészta, bomba nev sütemény, túrórudi, kefír és anya palacsintája, mama kacsája töltelékkel, régi sóderos utáni paprikás keszeg utánni vágyamat.
Anyával gyúrunk hogy Köbüki transzformálja át ezeket, de valahogy mindig elveszik a világűrben.

És igen, az indiai, szingapúri tea. mikor voltam indiba ott ugye tejjel isszák a tejet, megkostoltam, bár nagyon undorodtam tőle. Erre izlett, szóval ott mindig azt ittam.
Hazamentem és otthon is bepróbálkoztam ezzel a dologgal, de valahogy nem lett ugyanolyan íze, szóval inkább feladtam.
Itt szigapúrban megint jöhetett a tejes tea. Imádom! Legjobban a Teh Terak nevezett. Aminak az a titka, hogy magasról öntögetik a teát egyik csészéből a másikba, amig jó habos nem lesz.
A másik titok meg, hogy ezeket a teákat nem tejjel, hanem sűrített tejjel kell inni. Ettől lesz sűrűbb és édesebb!! jajj már megint folyik a nyálam, annyira finom!!!

Na asszem mára enyi lesz, mert szétvet az ideg, merthogy nem látom a képernyőt. Mármint nemtudom elolvasni a betűket olyan kicsik.... Remélem ez csak az ipari fáradság jele, nem az újabb szemromlásnak.

Csók a családnak, legközelebb meg beszámolok egy másik, nagy, zajos és piros országba tett átogatásomról.
Na melyik országról beszélek?

Category: 9 comments

9 comments:

Qper said...

Milyen termékeny lettél mostanában a bejegyzésekkel. :)

Jaq - Jakab Zoltán said...

Hellooo

Hát erre azért reagálni kell!
Köszönöm a jól eső szavakat, ahogy írtam téged is izgalmas olvasniii!

A kolbász nekem nagyon hiányzik. Azt hoztam abból csináltam itt magyarosat és hát mindenki nyalta mindenét utána... :) De van itt valami Arpico nevü csoda, ahol állítólag lehet kapni emberi dolgokat, valamelyik nap megnézem.

A nap, hát igen, senkinek sem jó az ami van, itt msot kezdődik a monszun és ezzel együtt kitört egy influenza járvány. Nem irónikus? Utálják a anpot, elmegy 2 napra, erre az összes lebetegszik... HÁÁHÁÁ :) én is köhögök...

Na jó légy, továbbra is olvaslak!

pussz

Jaq

Moncika said...

sziiia!vettem végre a fáradságot, hogy ide is írjak!mi van az óriáskereketekkel, itthon most hallani arról, hogy hűűű...meg hááá a világ legnagyobbja...remélem már meglovagoltátok!!

Takács Gergely said...

Szia Boca!

Rendszeres olvasód vagyok én is, és csak most vettem észre, hogy eddig még nem is írtam neked semmi kommentet...

Nagyon örülök, hogy sokat írsz és fényképeket is felraksz!
Ha esetleg unatkoznál, akkor olvasnivalóként javaslom a már befejezett gyakorlatomról szóló blogomat:
http://geriostrava.blogspot.com/

További hasznos és tapasztalatokban gazdag gyakorlatot kívánok!

Geri
Külker, Ostrava

Boca said...

na végre!!!
tök jó. Jó érzés este hazajövet mások gondolatait olvasni.

majd kipihenem magam és akor kaptok bejegyést Kínáról is :-)

Óriáskerék, ja az menő itt is, de leginkább a küülföldiek körében. Jelenlég még egy kicsit drága, de majd pár hónap mulva veszem a bátorségot és felmerészkedem... elég félelmetesnek tűnik olyan magas :-)

Unknown said...

Na helló:)

Sose voltam nagy komment hegesztő, dehát mindenek eljön az ideje. Amúgy meg tök fura olvasni a blogokat, most hogy én is készülök elutazni Jordániába:) Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz....és majd rá kell gyúrnom az írói vénámra, ha azt akarom, hogy a Te meg Jaq blogja mellett engem is olvassanak :P



Szaki

Qper said...

Vettél Mao-t ábrázoló órát a piacon? :) A pécsi egyetemről eltűnt 25 kínai diák... (az indexen megtalálható a cikk)

become said...

Szia!

Annyira jó olvasni a soraitaokat...
Jó tudni,h ott fehéredni szeretnének-míg én csíkosodom az önbarnítótól :-)
Bár nekem is ilyen problémáim lennének,h hiányzik a magyar kaja :-)
Elképesztően szépek a képeid!

Nálam most jött el a "blogotolvasokéjjelnappalkorszak" mert szeretnék majd cserére menni és ihletet merítek tőletek
Szóval nagy puszik és ölelések:

Miss Anna Kaldeneker tündérkirálylány

Boca said...

Anna,

Ötlet: gyere szingapúrba :-) Az ég kék a fű zöl a tenger gyönyörű, az utca tiszta a levegő kellemes.. mi kell még? És a cserét meg mindenkinek melegen ajánlom!!! Hatalmas élmény és az ember sose felejti el!!!

Szaki,

Írjál csak majd rendesen!!! Kiváncsi leszek, hogy az az ország milyen magyar szemmel! Mikor is mész?

Q/,

birom a tájékozottságodat! Meglettek már azóta a kínai gyerekek?