Kínai éjszakák 2

Szóval akkor összegeznéma kínában tett élményeimet.

A kínai kaja nem sokban különbözik a szingaporeban elérhető kínai kajától, ami valamiszint megszokottságot és unalmat is adott egyben. Viszont nagyon hiányoltam a kedvenc maláj ízeimet. Rá kellett jönnö, hogy jobban szeretem a maláj kaját, mint gondoltam. Merthát ugya a szigapúriak 40%a malája származású szóval nem nehéz maláj emberbe vagy ételbe botlani.
Az ő ennivalójuk hasonlít az indiai kajához, amit szintúgy szeretek.
Na de most nem malájzia a téma.
Nem is tudtam mit várjak kínától. Merthát a TVben lehet látni, hogy milyenek az emberek, magyarországon mostmár egyre többet futhatsz össze kínaiakkal, de ezek az élmények ugye nem mérvadóak.
Aztán az első élmeényem a koszos utcákról nem lepett meg, de reménykedtem, hogy nem lesz akkora por, mint gondolom. Mondjuk valóban nem volt annyi, ... sokkal több volt. De valószín a szingapúri Clin tiszta levegőhöz viszonyítva mégnagyobb ellentétet jelent.
Aztán ha az ember a belvárosban jár és és a nagyobb cégépületek vagy bevásárlókp-ok között sétál, akkor már nem lát akkora koszt, de a légszennyezést nagyon nehéz megszokni. Hazajőve S'poreba rendesen az ember érezheti a friss levegőt, mint mikor Pest után kimész az erdőbe.

A kínaiak látványa nem okozott hatalmas traumát :-) mivel szingaporeban is látsz belőlük párat, ugyanis az itteniek 60%a kínai ugyebár (szingaori kínai, maláj kínai, indonéz kínai...).

Kínában sokkal többen járnal szórakozni azt hiszem. Itt szingaporeban is vannak szórakozó helyek, de az árak sokszor gondolkodáara késztetik az embereket. Meg általában külföldiekkel van tele a disco.

Ami még furcsa volt, hogy az emberek nem nagyon foglalkoznak veled. Ha nem értik mit beszélsz, márpedig nem értik, akkor kitérdekel. Nem zavartatják magukat. szerintem ez magyarországon se lehet sokkal jobb. Hiszen sok ember még mindig úgy gondolkodik mint a Párizsiak, ha valaki idejött, akkor beszélje a mi nyelvünket.
Na ez se nagyon ment. Mert ha megpróbáltam kiejteni valamit kínaiul, akkor se nagyon értették :-) És asszem nem is akarták.
Mondjuk itt rá kellet jönnöm, hogy a kínainak is van többféle változata és kiejtése. ÉS a szingaporiak nem ugyanúgy beszélik a kínait mint a kíniak.

Összességében nagyon jól éreztem magam, hisz mindig is szerettem új helyeket felfedezni és azért annyira nem vagyok finnyás mint leírtam, csak ha választani kell akkor.... :-)
Szóval mindenkép visszamegyek még vagy 2-3x, hogy megézzem Sanghai fel nem fedezett rszeit, a kisebb városokat és Peinget.
Az Olimpiára nemhiszem, hogy eljutok, de kitudja, Isten útjai kifürkészhetetlenek.

Aztán meg tök fura volt Bencével találkozni, valakivel aki ismer, aki tudja hogyan gondolkosz és hogyan fogsz reagálni a különböző dolgokra, akivel összetudtok nézni ha valami furát, érdekeset láttok, mert tudjátok, hogy a másiknak is ugyanúgy feltünt .-) Szóval elhagyni Sanghait nemcsak Sid miatt volt nehéz.....

Üdvözlet a 32 fokos S'poreból.

Category: 2 comments

2 comments:

Moncika said...

Oké. Jobbról szökőár, balról földrengés. Mostmár kezdek parázni, úgyhogy tessék hazajönni hozzám!!!!

Boca said...

hmmmm hát ezt meg kell fontolnom :-)